عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: قیمت بنزین تغییر نکند و سهمیه مردم همان ۶۰ لیتر سابق در نظر گرفته شود که دارندگان خودرو بتوانند با استفاده از کارت شخصی این میزان سوخت را دریافت کنند ولی هر کس نیاز به سوخت بیشتر داشت باید بهای آن را با نرخ بین الملل پرداخت کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: متوسط مصرف بنزین در ۴۵ روز ابتدای سال ۱۱۰ میلیون لیتر بوده که ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.
استاد دانشگاه صنعتیشریف گفت: ظاهرا ۳۰ هزار تن بنزین حتی ۱۲ دلار بالاتر از قیمت جهانی از روسیه خریداری و وارد ایران شده است، البته شاید به دلیل اضطرار بوده و به خاطر مصرف بالای تعطیلات نوروز مجبور شدیم وارد و از ذخایر استراتژیک هم کم کنیم.
دولت برای کاهش سوء مصرف بنزین سیاستهایی را پیش گرفته تا از واردات آن معاف شود، یکی از این راهکارها کاهش سهمیه بنزین آزاد در سال گذشته بود که از متهمان اصلی قاچاق سوخت به شمار میرفت، امسال نیز طرح جمع آوری کارتهای مازاد جایگاهداران استارت خورده است.
معاون مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران مهمترین دلیل افزایش مصرف بنزین وجود خودروهای غیر استاندارد دانست و گفت:خودرو های موجود در کشور ۲.۵ برابراستاندارد جهانی مصرف دارند.
عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اینکه بخواهیم بنزین به قیمت حدود ۲۸ هزار تومان وارد کرده و به قیمت ۳ هزار تومان بفروشیم چیزی جز هدر دادن سرمایه ملی نیست.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با اشاره به اختلاف قیمت فرآوردههای نفتی در ایران و کشورهای همسایه گفت: این اختلاف قیمت باعث جذابیت قاچاق شده تا آنجا که روزانه تا ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل از کشور قاچاق میشود.
مسئولان دولتی در روزهای اخیر اعلام کردهاند که قیمت بنزین در سال 1402 افزایش نمییابد. ولی سیگنالهای جدید دولت برای افزایش قیمت بنزین نشان از این موضوع ندارد.
قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: یکی از دلایل افزایش مصرف بنزین میتواند قاچاق باشد اما افزایش مصرف بنزین در ایام نوروز ربطی به قاچاق ندارد.
در حالیکه ۹۰ درصد سوخت گیری ها با کارت جایگاه دارها انجام می شود، تا پایان فروردین این کارت ها جمع آوری می شوند. احتمالا بعد از این شاهد صف های طولانی در پمپ بنزین ها و دریافت کارت المثنی خواهیم بود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه تهران با اشاره به توزیع روزانه ۱۸ میلیون لیتر بنزین در منطقه تهران از ابتدای امسال، گفت: این مقدار مصرف معادل ۲۵ درصد مصرف کل کشور و نیازمند مدیریت صحیح مصرف است که به این منظور لازم است که هموطنان با استفاده از کارت سوخت شخصی، ما را در این مسیر همراهی کنند.
روند افزایش مصرف، گزینههای بنزینی پیش روی کشور را محدود ساخته است. با این حال، وزارت نفت اعلام کرده افزایش قیمتی برای بنزین در کار نیست. این یعنی ناگزیر باید مصرف مدیریت و بهینهسازی شود و این مسیر هم از تغییر کیفیت موتور خودروها میگذرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآردههای نفتی از افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: عرضه نظاممند بنزین نیازمند استفاده مردم از کارت سوخت شخصی است.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: خودروسازان داخلی را مجبور کنیم هیچ خودرویی با مصرف بنزین بیش از ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تولید نکنند، اجازه دهیم خودروهای با تکنولوژی نوین وارد کشور شود، فضای رقابتی در کشور ایجاد کنیم و نرخ خودرو را به گونهای مناسبسازی کنیم که جامعه رغبت کند خودروی خود را تعویض کرده و خودروهای فرسوده را نیز هرچه سریعتر اسقاط کنیم،...
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با روند کنونی مصرف بنزین و نحوه تولید خودرو در برنامه کوتاهمدت باید پالایشگاهها بهینهسازی شده و تولید را افزایش دهیم و همچنین بنزین خارجی وارد کرده تا بتوانیم کسریها را جبران کنیم.
رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: برای افزایش جایگزینی بیشتر بنزین با استفاده از سی ان جی طرحی را آماده کردیم که مطابق این طرح پیشنهاد عرضه رایگان سیانجی به مدت سه سال به همه خودروها داده شده است.